Hocam Çocuklara Atatürk'ü Öğretin

Eğitim hayatım başlamadan önce ailemin bana öğrettiği bir takım değerler vardı. Bunlardan biri; Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk sevgisiydi. Okula başalar başlamaz, bu sevgi git gide arttı. Çünkü benim dönemimde öğretmenler çocuklara Atatürk sevgisini aşılıyorlardı. İlköğretim de İstiklal Marşı'nın on kıtasını, Gençliğe Hitabe'yi ve Andımız'ı öğretmenlerim bana öğretti. Günümüzdeki öğretmenler bunları öğretmeyi bir tarafa tuttun, işi hakaret boyutuna getiriyorlar. Böyle eğtim anlayışı olmamalı... Sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünü kazandığım dönemde bir olay ile karşılaştım. Bu olay sonucu eğitimin kötüye gittiği kanısına vardım. Bölümü yeni kazanmıştım ve çevreye hava atıyordum, (ama şuan tarih  bölümü öğrencisiyim) bir tanıdığın evine gitmiştik. Evin küçük kızının elinde bir kitap, ders çalışıyor. Oradan sosyal bilgiler çalıştığını gördüm ve refleks gereği hemen onu çalıştırmak istediğmi söyledim. Kabul etti, başladık derse kitabın en başını açtım ve bir de ne göreyim en sevdiğim konu 'Atatürk'ün Hayatı'  anlatmaya hazırlandım... Çocuk daha cümleme başlamadan beni susturdu. 'Havva abla bu konuyu geç' dedi. Ne diyeceğimi bilemedim o an, düşündüm düşündüm ve kızarak 'neden' diye sordum. O da ' Hocamız bu konu önemli değil dedi'. Bende 'Nedeni ne imiş.'dedim. O da bana hocalarının Atatürk iyi bir insan olmadığını söyledi ( işin kötüsü hakaret boyutu var tabii). Bende ona olması gereken her şeyi anlattım baştan sona Atatürk'ün bu ülkenin önemli bir değeri olduğunu ve yaptıklarını anlattım. Evet bunu daha mezun olmadan yaptım, öğretmeninin yapmadığını... Küçük kız şuan  Atatürk'ü çok seviyor, İlkeleri ve İnkılapları  biliyor ne güzel. En kötüsü ise bunu öğretmeni değilde üniversiteyi yeni kazanmış biri yapması. İşte o gün tam karar verdim hangi  alan olursa olsun hangi branş okursam okuyayım insanlara  Atatürk sevgisini aşılayacağım. Çünkü ben ailemden, öğretmenlerimden bunu öğrendim. Hangi görüşte olursanız olun unutmayın,  Atatürk bu ülkenin önemli bir değeri. Ağaç yaşken eğilir, lütfen hocam çocuklara  Atatürk'ü öğretin...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bizans Müesseselerinin Osmanlı Müesseselerine Tesiri Var Mıdır?

Önce Sev, Sonra İlerle

Geleceğin Tarihçisi Havva ELÇİOĞLU Kimdir ?