Doğu'da Kız Olmak ve Okumak

Bu topraklarda kız olmak gerçekten çok zor. Çünkü hep mücadele içinde yaşanır hayat. En önemlisi okuma mücadelesidir.
Herkes bizim kadar şanslı değildir. Çünkü bizim arkamızda bize destek veren ve her türlü mücadelede arkamızda duran annemiz ve babamız vardır. Okumak isteyip de okumayan nice kızlar var. Onlar okumak isterler. Fakat çevre bunu engeller. Neymiş efendim kızlar okuyup ne olacakmış onlar okumuş da ne olmuş sanki dünyayı kızlar değiştirecek vs. gibi söylemler de bulunurlar. Aslında bir bakıyorum da gerçekten hayat çok garip okumak isteyenler okumuyor fakat okumakla hiç alakası olmayan şahıslar ise okuyor. Yani onların yerinde olmak isteyen nice genç kızlar var ama onlar bunun kıymetini bilmiyorlar. Bu topraklarda yaşayan insanlar kızlarını okutmamasının tek nedeni güvensizlik değil. Çevreye kulak vermesidir. Onun bunun sözünü dinleyip gencecik kızların hayatları ile oynuyorlar. Evet bende bu topraklarda doğdum ama benim arkamda bana sonsuz güvenen babam ve annem var. En önemlisi onlar başkalarının lafı ile hareket etmiyorlar ve beni hep destekliyorlar. Ve bir şeyleri değiştireceğimi bildikleri için desteklerini esirgemiyorlar. Bende söz verdim başarmak için, ilerlemek için, örnek olmak için. Belki birileri bunu görür ve kızlarının okuması için destek verir. Velhasıl kelam okuyun ve okutun. Unutmayın Kur'an-ı Kerim'in ilk ayetinin 'İKRA (OKU)' olduğunu. Okumanız ve Okutmanız dileğiyle...

Yorumlar

  1. Rabbim okumak İsteyen kızlarımıza Yardımcı olsun. Allah okumak İsteyen kızlarımızı korusun.

    YanıtlaSil
  2. Allah okumak isteyen kızların önünden tüm engelleri kaldırsın 🙏

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bizans Müesseselerinin Osmanlı Müesseselerine Tesiri Var Mıdır?

Önce Sev, Sonra İlerle

Hayaller Dualara Emanet